Tillbaka!!!

Här kommer ett nu mera ett allt för sällsynt blogginlägg! Det har varit lite mycket att stå i den senaste tiden. Som dom flesta säkert vet så har jag lämnat skolans värld som anställd och är numera studerande själv. Det är tänkt att jag ska bli arbetsterapeut när jag blir stor!


Det blev lite snabba ryck när jag fick veta att jag skulle börja utbildningen. Medans jag gick och väntade på besked om jag skulle ta mig in(var reserv) så hade jag fått ett vick på skolan. Men där hann jag bara vara två dagar.


Uppropet på AT utbildningen var onsdag och på eftermiddagen fick jag det glädjande beskedet att jag skulle infinna mig i Luleå på torsdag morgon! Så det var bara ringa till de inblandade  på  skolan jag jobbade på och ”säga upp mig”. Jag hann aldrig ens tänka om jag verkligen ville hoppa på studier igen. Men nu när jag har varit student i sju vekor vet jag att detta var en riktig guld chans! Om än det var lite vemodigt att lämna alla underbara arbetskollegor.


Om än jag har varit lite mer förvirrad än vanligt de senaste veckorna är det hur kul som helst att studera. Dels så läser jag på distans och sen att sätta sig in i pluggandet igen har helt klart varit en omställning. Men det har börjat sätta sig nu och det går riktigt bra om jag för säga det själv! Med läsningen är det inget problem förutom att det tar sån tid innan det jag läser sätter sig i knoppen!


Men nu ska ni ju inte tro att om än livet leker för mig just nu att jag inte ska ”gnälla” i inlägget.



Åter igen har a-kassan överträffat sig själv! Ni som följt mina status uppdateringar på fb vet ju att jag tjatat om denna fördröjning av handläggnings tiden som dom har haft. Inte nog med att jag fick vänta i ca 50 dagar innan jag fick besked om min ersättning så avslog dom den också! Det ringde en inte allt för trevlig kärring någon vecka innan beskedet damp ner i brevlådan och ställde några frågor. Och redan där misstänkte jag vart det barkade. Men jag stod väl på tur i hennes lista för avslag!


Så nu har jag överklagat så min ansökan ligger väl i någon pappershög och samlar damm i några veckor till innan dom behandlar den. Men en sak är då säkert att om överklagan går igenom ska jag båda ha en skriflig och muntligg ursäkt från den där klimakterie kärringen!


Nu när jag kommit ”igång” med bloggandet igen så ska jag försöka bli lite bättre att uppdatera. Till sist lämnar jag bara en länk där jag tycker ni ska gå in och läsa hur försäkringskassan jobbar. Läsvärt om än man blir förbannad:  http://folkvet.nu/2011/09/sanningen-om-forsakringskassan-kommentar-fran-en-anstalld/


Mossa mossa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0