Sommar sommar sommar!

Hej hopp! Här kommer ett nu mera sällsynt blogginlägg. Jag vet att det börjar bli längre och längre mellan mina inlägg. Men det har sina orsaker. Den tragik som vi uplevde i vintras kan jag säga är en av de största orsakerna till att det har blivit så långt mellan varje inlägg. Och sen att jag har ju gjort ett försök till att börja ett nytt liv (den positiva Mats)som  är en annan orsak. I detta inlägg kommer det nog gnällas en del så ni som är känsliga bör nog sluta läsa redan här!

 

Jag börjar med att berätta att jag nu(på måndag)börjar min 11:e vecka som arbetslös. Kan då vara att jag varit arbetslös men att jag inte sett skymten av några pengar från a-kassan tycker då jag är skamligt!! Skulle man vara någon dag sen med att betala in medlemsavgiften till dom så kan ni vara säker på att det kommer en påminnelse med påslag på förseningsavgift!

 

Jag har varit i kontakt med kontoret och påpekat att även jag har räkningar som ska betalas! Det enda svar jag har fått av denna service minded personal som jobbar på min a-kassa är att dom kommer att ta tag i mitt ärende i turordning.

 

Det är ju en j...a tur att vi (jag och Cilla)inte gjort några större utsvävningar i sommar. Då skulle nog kronofogden vara på ett dagligt besök hos oss! Synd för dem om så hade varit fallet! Kaffe hade vi inte haft råd att bjuda på:-). Men om man ska se det från den ljusa sidan så är ju pengarna kvar om än det hade varit lite roligt och kunnat unna sig något extra under sommaren!

 

Nu ska ni (om det nu finns någon)inte tycka synd om oss! För nog har vi haft en fin sommar ändå. Det är tur att jag har snälla svärföräldra som har låtit oss bosätta oss hos dom i sommarstugan på havsbadet under några veckor. Det är ett helt gudomligt ställ kan jag säga!!! Där kopplar man verkligen av. Även om man får jobba lite för uppehället så är det alltidt lika roligt att åka dit!!

 

I sommar har jag agerat stenläggare för första gången i mitt liv! Och jag kan tänka mig att svärfar har slitit sitt redan tunna hår bakom min rygg när jag inte sett!!! Men när jag väl var klar med stenläggningen så tror jag att han var ganska nöjd med slutresultatet om än det tog lite tid! Och jag tyckte det var ganska roligt att göra det så jag har redan börjat planera var jag ska göra mitt egna lilla sten landskap på våran egen gård!

 

Jag fick ju ett ultimatum från en sjuksköterska på vårdcentalen i början av sommaren. Jag var tvungen att pröva få ner mitt höga blodtryck under två månader annars så hotade hon med att jag skulle behöva knapra tabletter. Och jag kan med glädje berätta att det börjar se riktigt bra ut!! Jag tror(eller vet)att jag aldrig tidigare i mitt liv varit ute och gått så mycket som jag gjort hittills i sommar! De första gångrundorna var väl mer eller mindre en plåga! För det är ju så jävla tråkigt! Men efter ett par gånger så blev det som en sjuka, så nu när jag inte går min runda så börjar det pillra i kroppen! Så jag hoppas nu mitt slit gör så jag slipper knapra piller! Jag får väl se vad hon säger när jag ska på återbesök i slutet på augusti. Men jag kan säga att det tär lite grann på en att gå och oroa sig över trycket! Bla annat så hade jag lovat en speciell grej till en person som jag själv tror kommer att bli riktigt bra! Men med all oro över det ena och det andra har det inte blivit av i sommar. Hoppas bara att han inte hinner backa ur våra planer innan jag har fått rätsida på alla grejer!

 

Nu måste jag bara få spy lite galla också. Dessa jävla dyngspridare som går runt i samhället måste ju vara avundsjuka på allt och alla runt omkring dom. Varför annars går dom och sprider rykten om andra som inte är sanna? I mina ögon så är dessa inget mindre än skitstövlar!!! Många säger att man inte ska bry sig om dessa. Men det är lättare sagt än gjort! Och sedan när man får veta att någon inom sin egen bekantskapskrets springer runt och sprider rykten som inte är sanna så blir då jag väldigt besviken! Men om man nu ska se en ljuspunkt ett detta också så kan jag srtyka denna person ur min agenda!

 

Till slut så ska jag bara tillägga att jag inom dom närmaste dagarna kommer att få veta om jag kommer att vara sysselsatt under de närmaste 3 åren! Jag hoppas på ett positivt besked så jag slipper gå i ovisshet så fort det blir lov! Ganska spännande men samtidigt lite jobbigt att gå och vänta på besked! Ni som har facebook lär ju se den dag jag fått beskedet. Till ni andra: Ni får väl höra det ryktesvägen(som så mycket annnat)eller hålla tillgodo till nästa inlägg!

 

Mossa mossa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0