Tillbaka till verkligheten

Hej hopp! Nu är jag tillbaka igen! Ytterligare en tid har nu förflutit i mitt liv. Det har väl inte skett några större under den senaste tiden, men det har varit ganska skönt ändå.

 

Det nya "jobbet" börjar kännas bättre och bättre. Prövotiden har väl gått och den blev något kortare än jag hade väntat mig. Men det är klart, jag har ju varit ett tag på skolan nu så de flesta barnen känner ju till mig och vet vad jag går för. Och jag kan säga till er som inte riktigt känner mig att jag kan vara en riktigt tjurskalle när jag väl sätter den sidan till! Och det kanske inte uppsakttas av alla men jag tror att dom flesta är nog ganska tillfreds med vad jag uträttar på skolan. Och dom två senaste veckorna har varit riktigt underbara att jobba! Så den glädje jag hade ifjol när jag gick på jobbet har kommit tillbaka!

 

Har börjat smällta beslutet att inte börja läsa på univeristetet. Känns fortfarande lite surt men jag kommer att göra ett nytt försök nästa höst nu när jag vet vad som väntas av mig. Är/var ju rätt taggad att börja läsa när jag nu hade hittat en intressant utbildning som jag verkligen känner att jag brinner för!

 

Ni som följt mina status uppdateringar på facebook senaste tiden har ju sett att jag har haft lite svårt att sova om nätterna. Och jag kan säga till er som nu tror att det beror att jag börjat komma upp till åren att det beror inte på det! Det har den seanste tiden hänt en del grejer i mitt liv som jag tror jag har haft inverkan på min sömn. Men vad det är berättar jag inte här och nu. Möjligen kan det hända att jag skriver om det i ett annat inlägg. Men jag kan lova att det börjar bli rätt jobbigt att inte få sova ordentligt! Börjar vara rätt slut i kroppen!

 

Men det märks ju att man dock har många vänner ute i världen! Har fått det ena förslaget etfer det andra hur jag ska "bota" min sömn problem med. Men jag tror nog att det ska gå över så småningom så jag väntar ett tag till innan jag provar någon av dessa ide'er.

 

Nu ser det ut att hända grejer med mitt lilla "hobby" företag också! Men jag vill inte riktigt ropa hej än. Men det ser onekligen riktigt bra ut! Så det är bara hålla tummarna så kanske det slutligen blir riktigt bra!

 

Nu till det sedvanliga "gnället". Det finns gått om falska människor ute i vårt kära samhälle! Dom flinar upp sig och är så kärvänliga när man själv är i närheten. Men vänd för klån dem inte ryggen! Då får man en machete inkörd mellen 6:e och 7:e bröst kotan! Men det är tur att jag börjar vara så pass bra människokännare så jag ser vilka dessa är innan kniven kommer. Men det är lite irriterande med dessa men det får man väl leva med.

 

Som avslutning måste jag bara tillägga att jag faktiskt jobbar i Sveriges bästa skol kommun! Och jag har börjat spåna på en fortsättning på mitt mobbing projekt som jag körde ifjol för att kanske göra skolan ännu bättre!

 

Mossa mossa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0