Tunga tider

Nu börjar det vara ett tag sedan jag skrev något här i bloggen. Har varken haft lust eller ork att sätta mig ned och författa ihop något senaste tiden. Jag har känt mig helt ”överkörd” den senaste tiden. Det har sina orsaker också. Det är allt från begynnande förkylningar till sömn problem som är orsaken till min totala matthet. Det är då tur att jag har ett jobb med underbara kollegor att gå till varje dag så jag kan skingra mina tankar. Får väl se hur jag kommer att göra med mitt bloggande. Kan bli så att jag kommer att lägga ner den om jag inte återfår skrivlusten.


Jag har gått och grunnat på vad jag ska skriva i detta inlägg ett tag och jag känner att jag måste bara skriva lite om valresultatet som blev.


Enligt min sy på resultatet kommer det att bli fyra svarta år för många av Sveriges medborgare. Och då menar jag mest för dessa som har blivit eller kommer att bli utförsäkrade från sina sjukförsäkringar. Visst det finns säkert många som fuskat till sig sjukskrivningar och sjukpension. Men det finns ännu fler som verkligen behöver denna sjukförsäkring men blir tvingade in i ovisshet!


Och att vara så pass sjuk att man inte kan jobba och måsta behöva ta strid mot försäkringskassans och regeringens facist metoder för att bevisa sina problem är inte det lättaste! Det vet jag! Jag är ju rädd att ökningen av självmord kommer att skjuta i höjden pga denna regel som alliansen har infört och försäkringskassans facist metoder! Men då får dom ju som dom vill: Sjuk antalet och arbetslösheten  minskar!!!


Och sen den arbetspolitik som dom kör med är under all kritik enligt mig. Visst där är det också många som ”smitit” undan och bara gått och stämplat dag ut och dag in. Men att bara få stämpla upp till en heltid i 75 dagar är ju skamligt!!! Många arbetsgivare skiter i om man inte får stämpla upp eller inte. Passar det inte så anställer dom ju bara en ny! Jag har jobbat deltid i snart två år och inte har jag då fått någon heltids tjänst ännu. Och jag tror inte jag kommer att få det heller. Och det finns ju inte så många jobba att söka som är heltidstjänster. Nä det är bara att hanka sig fram på den lilla lön man får och se glad ut!!!


Nä det är bara hoppas att jag får mig ett heltids jobb och håller mig frisk dom närmaste fyra åren!!!



Som avslutning kan jag för en gång skull skriva något roligt om än lite kryptiskt! För trots allt mörker så har det dykt upp lite ljusglimtar i tillvaron! Äntligen börjar det se lite ljusare ut för min kära fru! Men hon får berätta vad det är själv, men glädjande besked är det då i alla fall! (Kan redan här och nu dementera att vi inte ska ha barn)


Mossa mossa


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så skönt att höra att det kanske ordnar sig för Cilla..Och jag tycker det är kul att du dementerar på en gång att det inte är en bebbe på g ;)

Tänk vad tid folk skulle kunna lägga på vettiga saker ist för att graviditets spekulera ;)

2010-10-02 @ 12:13:34
URL: http://jennybloggen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åå va tråkigt att du har så besvärligt me sömnproblem, låter ju inge roligt.. Men ta och sköt om dig och ta väl hand om din kära Cilla.



En stor kram till er båda. /Sofia

2010-10-02 @ 21:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0