Hoppsan!

Nu går skam på torra land! Redan uppdatering! Men det har sina orsaker. Jag är inne på min andra sjukdag på raken och börjar känna mig gode rastlös!!! Visst finns det säker här hemma att göra men det är jag för slut för att ta mig an. Och det spel jag har laddat i mitt kära X-box 360 börjar jag vara lite less på för närvarande. Så då sätter jag mig ner och provar knåpa ihop ett lite inlägg trots att jag egenteligen inte har något att skriva om. Men jag börjar så får jag se vart det slutar.

 

Måste bara slänga in en liten kommentar om den”nya” regeringen. Moderaterna ville ju att dom andra allians partierna skulle avstå någon ministerpost så dom skulle få flera. Men ingen av dom andra var beredda på att släppa någon post av förståliga skäl. Men vad gör dom då? Jo dom skapar nya ministerposter som inte har funnits tidigare!!! Är det bra med tanke på statskassan?

 

Sen känner jag att jag måste skriva av mig i ett helt annat ämne som dykt upp i mitt huvud. Och det är det här med ryktesspridning. Nu har jag själv inte varit utsatt för det på ett längre tag, men jag vet nån/några som mer eller mindre ständigt blir utsatta för det. Och det jag först tänker på är vad dessa som börjar med det får ut av det? Har dom så lite att göra på dagarna att det enda som finns att göra är att smutskasta någon ute i samhället? Nu ska jag väl direkt erkänna att jag själv också kan prata skit om vissa någon gång, men jag kan då lova att jag inte sprider falska rykten om personer!!! Det prats om att mobbing mot barn ska förhindras och det ska vara nolltollerans mot detta. Men det jag skrivit om här ovanför är inget annat än ren och skär vuxen mobbing! Visst, det kan låta löjligt, men det finns dom personer som redan mår dåligt psykiskt att det inte behövs så mycket för att det ska bli ännu värre!! Nä, städa framför er egna bro innan ni kastar skit framför någon annans!!!

 

Och till sista så har den svenska avundsjukan slagit till igen!!! En renskötare har återigen blivit polisanmäld för tjuvjakt på sin egen jaktmark!!! Förhoppningsvis kommer inte detta leda till något åtal, men att så fort nångon inte får som han vill så verkar det var en laglig rätt att hoppa på lappen! Och detta fenomen verkar vara återkommande vid en speciel tidpunkt på året! Att dom bara orkar!!!

 

Nä, nu har skriv krampen kommit med stormsteg så jag säger bara:

 

Mossa mossa

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0