Snart börjar allvaret!!!!

Nu har jag änligen fått uppleva några dagar av rejäl sommarvärme! Om än att det inte blev så många, men jag får vara glad för det lilla! Nu kanske man orkar med en mörk och kall och för hoppnings vis snö fattig vinter.

 

Nu på måndag går jag till mitt nya jobb! Oj så underbart att inte behöva gå och gruva sig under halva hösten för att man inte har nått att göra. Jag vet inte än om alla berörda parter är informerade om det jobb jag nu fått så tyvärr kan jag inte berätta för er var det är. Men jag lovar att jag kommer att informera er om var så fort jag kan.

 

Nu går jag bara och hoppas att min blivande chef ska vara lite medgörlig så att min andra plan för min framtid ska gå att fixa! Även här kan jag tyvärr inte berätta vad det är innan alla berörda parter är informerade! Lite hemlighets full kanske, men risken är att allt går åt pip svängen om jag går ut med för mycket information i för väg. Det har jag lärt mig i tidigare fall! Så ni nyfikna håll till godo!

 

Senaste veckan har varit allt annat än avkoppling. Det har inte blivit många timmars sömn och rätt så många konstiga drömmar. Men det har sina förklaringar varför det har varit på det sättet. Men som tur är så har det blivit bättre och bättre med både sömnen och drömmarna. Bara hoppas att det fortsätter så. Men säker får jag ju inte vara, för hux flux så kommer sömnsvårigheterna tillbaka. Det har jag erfarenhet av tidigare händelser i mitt liv.

 

Nu till det sedvanliga gnället som brukar dyka upp i mina blogg inlägg.

 

Tänk att leva i en värld där man tror att att allt bara kretsa kring en själv. Jag kan då säga att jag skulle då ha dåligt samvete om jag levde ett sådant liv! Men det finns gott om sådana personer som lever i den tron att allt ska serveras på ett silverfat. Och så fort det inte gör det så är det som hela världen runt om falerar och dessa personer blir än odrägligare än dom är i vanliga fall! Och tro inte att det går att prata med dem heller utan då blir dom ännu mera putt! Nä låt dom leva i en fantasi värld i tron att dom är Guds sända bud. Nån gång kanske dom vaknar upp ur sin dvala och inser att det faktiskt inte är bara runt dom som världen kretsar. Nä dessa egocentriska personer får då vara för mig! Jag gör då mitt bästa för att ignorera dessa i alla fall. Men det är inte lättaste att inte lägga märke till dessa glädje spridare!

 

Nä nu ska jag njuta av dom sista sol timmarna av ledigheten. Så jag säger som jag brukar säga:

 

Mossa mossa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0