Slut i knopp och kropp!!!!

Måste än en gång be om ursäkt att det dröjt med uppdatering av bloggen. Men till mitt försvar kan jag ju säga att det har varit ganska kaotiskt senaste tiden med lite sömn som följd! Börjar vara ganska slut i knopp och kropp!

 

Nu har jag jobbat i tre veckor. Måste säga att det har varit gode tungt att stiga upp före sex på morgonen! Det har aldrig varit min starka sida att stiga upp tidigt men när man har varit arbetslös och sen kastas in i verkligheten igen så är det extra tungt! Men nu har jag en veckas semseter och hoppas på en riktig sommar vecka! Men det ser inte ut som det kommer att vara speciellt bra väder men bara jag får vara ledig så gör det inte så mycket. För kan säga att den sista veckan jag jobbade var ganska kaotisk så lite ledighet skadar inte!

 

Går mot en spännande höst! Första gången som jag har val möjligheter. Trodde det skulle kännas bra om det blev så nån gång. Och visst är det bättre att ha gerjer att välja på än att gå i ovishet. Men jag har lite besluts ångest! Men jag tror och hoppas att dom grejer som är på gång ska gå att kombinera. Mer kan jag tyvärr inte berätta för tillfället utan ni som är nyfiken får hålla till godo ett litet tag.

 

Jag kan berätta att jag tagit upp min gammla fotbollskarriär under sommaren! Har spelat två matcher i korpen i Piteå. Trodde inte att det skulle vara så roligt, men jag kan säga till er att det var hur kul som helst! Om än att jag varit lite ”ofärdig” i några veckor efter! Det är nog bara att inse att jag börjar bli för gammal och alldeles för otränad för sådana påfrestelser. Men roligt är det ju! Så jag hoppas att jag hinner spela några fler matcher innan serien är över.

 

Har varit med om något jag aldrig trodde skulle få vara med om. Jag har träffat en tjänste man/kvinna som faktiskt gick att prata med! Men även om denna person var bemötes gående så kan man ju undra hur regelverket i kommunerna är framtagna. Tydligen så ska man ha en viss bakgrund innan man riktigt räknas som medborgare!

 

Och min kära fina A-kassa har än en gång briljerat! Kan för allt i världen inte förstå varför dom ska till och bråka om att man jobbar några veckor! Det verkar som om det är bättre att gå arbetslös än gå in som vikarie några veckor!

 

Jag ska ta upp en sista grej innan jag avslutar detta inlägg. Tänk att det ofta ska ske något stort(kul eller tragiskt) innan man märker vilka/vem som är en riktig vän! Den jag tänker på har ju varit en vän sedan tidigare. Men efter det vi var med om märkte jag vilken klippa denna person är!!! Om du läser detta så vet du vem du är och jag hoppas jag var ett lika stort stöd för dig som du var för mig!!! Du vet vem du är!!!

 

Nä nu ska jag njuta av den sista ledigheten innan allvaret börjar om igen så jag säger bara:

 

Mossa mossa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0