Huga vilken vecka!!!

Hej hoppa nu är jag tillbaka igen! Trodde det skulle bli ett blogginlägg utan några gnälliga ord men det tror jag inte kommer att hända nån gång! Men jag börjar skriv ner vad som hänt sedan sist och avslutar som vanligt med det tråkiga.

 

Nu kan jag avslöja alla detaljer om det jag har varit så hemlighetsfull över en längre tid. Som dom flesta säkert redan vet så är jag kvar på skolan som assistent. Men mina planer var att jag skulle plugga samtidigt. Jag hade tagit mig in på arbetsterapeut programet i Luleå. Och jag kan säga att jag var riktigt taggad för att börja att läsa!

 

Men under stundande omständigheter så gick det bara inte att genomföra detta. Visst, det hade säkert gått att lösa på något sätt men det blev lite kort om tid att fixa med alla detaljer. Så jag tackade nej till min plats på universitetet. Något som jag grämer mig lite över just nu! Men jag ska göra ett nytt försök att söka in nästa höst. För jag känner verkligen att det skulle vara kul att börja läsa igen! Och sen har även tanken om jag verkligen är rätt man på rätt plats för tillfället flygit genom huvudet. Och då känns det lite ånger fullt att ha tackat nej till utbildningen. Men om någon ur mitt nya arbets lag läser detta så behöver ni inte vara oroliga. För har jag tagit på mig något så full följer jag det!

 

Nu lite till veckan som varit. Som sagt var blev jag ju kvar på skolan. Men nu är jag i en ny klass med nya elever och ett nytt arbetslag. Jag trivs som fisken i vattnet med jobbet! Ingen dag är den andra lik. Men med en helt ny klass så tar det ett tag innan man har kommit in i alla nya rutiner. Kan säga att jag har varit helt slut när jag kommit hem efter skoldagarns slut!

 

Nu beror det ju inte enbart på allt nytt som ska bankas in i mitt huvud. Nä jag har den senast tiden haft ruskigt svårt att sova om nätterna! Det går inte en natt utan jag drömmer "nått" konstigt som gör att jag vaknar både upp riven och skärrad. Börjar vara lite jobbigt kan jag med ge. Men det ska nog ge med sig så småningom!

 

Nu till det sedvanliga buttra som brukar dyka upp i mina inlägg. Fy fn för folk som går runt och ljuger både brett och vinnt för att klara sin egen rygg! Jo det finns faktiskt sådana! Och dom är säkert gode många! Jag har fått höra en grej på omvägar som kan drabba mig personligen om det stämmer. Men jag håller på att forska om detta verkligen stämmer att denna person har sagt. Och gör det det så kan jag säga att då kan denne få det lite hett om öronen!

 

Nä snipp snapp snut så var detta blogg inlägg slut!

 

Mossa mossa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0